pondelok 3. decembra 2012

American horror story - ASYLUM

American horror story - ASYLUM

pozor toto je nazor len na prebiehajucu 2 seriu.
taky sitacky gycovy nazov, urcite by som si nepozrel nieco ako american horror story, uz len to slovo horror znie totalne plitko a bezducho (hovoril som si v duchu)... nejake pribehy strasidelne spravene v americkom style...  ALE... stale vsade citam ako kazdy len caka na dalsiu seriu a bla bla bla... vysoke hodnotenia, kopu reci  , pozrel som stranku.. a zaujal ma ten podtytulok asylum, hm... sanatorium mnisky, blazni, hm.. spica prostredie, pozeram seria jedna bola o nejakom strasidelnom dome... hm zrejme to neni nekonciaci serial a kazda seria ma samostatnu nezavyslu temu (to by bolo uzasne a zaroven nezvicajne v dnesnej dobe), pozriem... a nespravil som zle... :)

velmy dobre spracovane hororove namety ktore su urobene uveritelne, a najviac sa mi paci psychologicka uroven serialu, charaktery postav maju hlbku, zvraty zahady... a zatial to vyzera ze tie zahady maju aj riesenie, je to scasti aj urcite patranie ako v detektivke, odhalovanie a odhadovanie povodneho zameru, na nieco sa da prijst , co neodporucam velmy badat po rieseniach :) , lebo tak som si trosku znudil jednu cast lebo som uz predtim prisiel na urcity zvratovy moment... ale vsetko ma svoju logiku, ... i nejaka bezducha prisera pobehujuca po zahrade... a ta hudba.... na doladenie scen, dufam ze to do konca serie vsetko pekne skonci nejako zmyslupulne, a spravi o ahs 3 ma potesili ale aj vystrasili ked potvrdili nejake herecke vykony z dvojky, tak dufam ze ziadne dalsie natahovanie sanatoria do nekonecna... maximalne nezavysli dej v novom sanatoriu :))
neviem ci ste hrali hru SANITARIUM, ale ten uvod mi dost pripominyl prostredie asyla... ty blazni buchajuci si hlavy o steny :)),












moje prieezne hodnotenie 79 -
ano je to pecka a zatial je to najlepsi serial aky som kedy videl, obehol dokonca lost, ktory ale nezmazatelne poznacil moju osobnost, obehol filozoficke nezavisle casti kriminalky las vegas, ktora je inac velmy silna, len uz dlho som ziadnu nevidel asi :), a obehol aj game of thrones... ktore ujdu ale su nic moc :) dlhe a nudne... malo zbrani a bojov.. ale ujdu...a tesim sa na novu seriu, ale zatial amerikan horor story asylum je TOP silno odporucam, tusim ze take vysoke hodnotenie nedostalo odomna este nic, casom to znizim...:)

tak som to uspesne dokoncil pozeranie celej tejto serie... zhrnujuco ked sa nad tym zamyslijm... splnilo to moje ocakavania dej bol ukonceny zmysluplny, atmosfera sa drzala... co mozem vytknut bolo tam zopar nudnejsich casti, trocha by som vytkol aj ze niektore deje isli akoby do autu.. napr. pribeh o malom dievcatku co zabijalo dospelych a so smutnymi ocami rozpravalo vymysleny pribeh o zahadnom vymyslenom muzovy ... tiez ma trosku sklamal demon, jeho uloha bola asi len pre konkretnu cast.. ako ked prisli nestastny rodicia doniest syna do ustavu... a nejaky psycholog sa vysmieval z ich starovekych postupov ze tu netreba ziadne brutalne zakroky.. ale moderna psychoanalyza dokaze vyriesit problemy pubertalneho chlapca... a votom rodicia povedali ako nasli chlapca v stodole kde bol cely odkrvy a pytval tam kravu vytrhol jej srdce a zacal ho jest a pritom zjapal nejake nezmysli..  ten psycholog iba zmlkol.. a pri exorcizme len dalej tupo sokovane ziral ... :)) ... a to bol koniec pointy demona.. ktory zmenil ubohu nevinnu mnisku na to co od mala chcela byt :))... sklamal ma aj koniec doktora ardena.. dufal som v samoaplikaciu lieciva a premenu na nejakeho zombika.. ale tak obergrupenfurer herr arden, skonci tak nijako... :/ , smutne...
velmy vyzdvihujem ideu smrti v serialu.. jej prichod... do tohto hrozneho prostredia plneho utrpenia strachu a neviem coho.. jej prichod prinasal pokoj a klud... vsetko zrazubolo bezvyznamne.. a jedine co clovek chcel bol vecny pokoj.... ako ta knemu kracala (smrt k uboziakovi) efektne a precitene... velmy dobre...., celkovy zaver... bol uspokojivy.. vpodstate co ine sa dalo cakat ako nejake uzatvorenie vsetkych pribehov.. v konecnom dosledku aj tak vseci umrieme skor ci neskor... ale aspon to vseto pouzatvarali.. a ten zaver.. stretnutia dcery so synom :) ... a ich konfrontacia.. a ptom retrospektivny pohlad na zaciatok... ako prisla nadejna novinarka do sanatoria a mniska ju ohriakla ze co tu chce...  .. a nato jej povedala ze nech si da pozor, ked bude pozerat do tvare zla, lebo zlo sa bude pozerat na nu :)) ...
... kvoli comu tam isla novinarka lana ? kvoli vrahovy bloody face (chcela o nom napisat clanok), vo vire udalosti ked sa stala nakonec veznena a triznena v blazicni clovek co jej ponukol oporu a pomohol jej ujst... bol samotny bloody face, ktory jej pripravil este horsie peklo ako v sanatoriu... a vysledok jej syn ktory ju chce zabit :)), a pritom sa prisla pozriet na bloody fejsa na zaciatku, skoncilo to tak ze oni sa popozerali pekne nanu :))
no v porovnani s prvov seriou, musim to porovnat, :), psychologicky to bolo prepracovanejsie... no celkova myslienka nebola taka sudrzna, a miestnost prostredie blazinca v zavera stracalo ducha, uz to fakt bolo iba obycajne sanatorium, v zaciatkoch to bolo TO SANATORIUM, kde boli rozny demony a kadejake pripady... pri ktorych sa rozum zastavoval.. ale potom to uz bolo len nejake sanatorium s blaznami .. bez toho tajomna bez duse... toto mi v zavere vadilo vlastne do tej polky to bolo vcelku smrncovne potom to dost zacalo stracat... ale velmy ocenujem ze nenechali ziadne otvorene konce.. az na to dievcatko....ups...
vraj tretia seria ma byt o nejakej zene... ci to nebolo voditko pre tretiu seriu :))) no som zvedavi....
inac  stale si stojim zatym ze je to jeden z najlepsich serialov co existuju, uz len tomu dat nejaku ideu posolstvo aj pre divaka... a uz to nic neprekona... hodnotenie trocha uberem takze

66 :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára