streda 6. júla 2016

Bohové Egypta / Gods of Egypt (2016)

Ten film som dlhsie prehliadal, myslel som, ze  ide o nejaku beckovu variaciu biblickych filmov, co v tom case boli celkom trendove, ale to s nimi vobec nema nic spolocne.
Film som videl 3D takze som si ho vychutnal naplno, a musim povedat ze to na mna celkom zaposobilo, nemal som od toho ziadne ocakavania, ale uz od uvodneho 3D intra a zaciatku pribehu s egyptskou mytologiou to bolo velmi zaujimave, bohovia,  ludia, a potom sa spustila ta paradicka ponad celu krajinku zaber nad Egyptom pyramidy, krajinka, pohlad az za nekonceny horizont , vsetko velmi pekne trojrozmerne, dost sa mi pacili tie krajinkove zabery, hory, kopce, take to bolo velmi pekne farebne, priestorove.

Ked na scenu nastupili bohovia a uvod filmu, to posobilo tiez tak velkolepo ako samotny obri bohovia, vzduchom lietali lupene kvietkou co hadzali ludia  z budov na oslavu bohov, a postupny prichod bohov, uz vtedy ma film uchopil svojou esteticnou krasou.

Dej mal zaujimavy taky novy, pacilo sa mi to, ze to nebolo zasa vykradanie neakeho komixu, aspon o tom neviem, vsetko bolo pekne vymyslene nanovo, a pekne bolo aj to, ze nemali snahu tvorcovia z egyptskej mytologie spravit nejaku logicku naveznost k nasmu svetu, ako sa to snazia vsetky filmy (a teraz nie len s tematikou Egypta ale vsetkeho, kadejake nabozenstva, vieri, rozpravy...), napr v takom thorovy, kde akoze thor je vlastne mimozemstan a ludom sa zda, ze je ako boh, nie tu je kompletne cely svet vymysleny nanovo... no inspirovany podla egyptskej mytologie, 
niesom sice odbornik ale myslim ze nejake odchylky tam mohli byt, ale vobec mi to nevadilo, take fantasy pekne, nezanesene ziadnym vplivom sucasosti (zadny orkovia elfovia), dej bol taky dobrodruzny, clovek ani nevedel co bude nasledovat, zaujimave lokacie, suboje velmi dynamicke, a samozrejme efektne. Film sa nesie vo veselsom duchu, napr.  mne sa pacila odpoved na hadaku sfingy :D , tajomne posobilo i cele spracovanie podsvetia, vsetko to malo taku tu svoju atmosferu.

Podla mna to bol jeden paradny film, ktory sa da schutou pozerat. Nejde o ziadne filozoficke dielo, sondu do hlbin maleho tyraneho decka, neriesia ani homosexualne temy ani nic.. prosto je to taky fajny oddycovy filmik aky mi tu dlho chybal. Prosto clovek sa zapozera a necha sa uniest.
Plus boli aj  herci, ktory hrali hlavnych hrdinov J,napr. jednoruky lanister z game of trones, kral leonidas zo sparty , herci boli celkovo dobry a pekny vhodne zvoleny.

Fajn filmyk odporucam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára